آبیاری تحت فشار با لوله پلی اتیلن
نوشته شده توسط : پارس زانوس

آبیاری تحت فشار از جمله سیستم‌های آبیاری است که می‌تواند باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود و حتی سطح زیر کشت را نیز افزایش دهد. لذا با توجه به کمبود آب در کشور، صرفه جویی از اهمیت خاصی برخوردار است. آبیاری تحت فشار می‌تواند اصولی‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد، اگر از لوله پلی اتیلن به درستی استفاده شود. اما آبیاری تحت فشار چه معنایی دارد و چه کاربردهایی می‌توانیم انتظار داشته باشیم؟

این روش آبیاری به صرفه جویی در آب، بالا رفتن محصول و بهینه ماندن خاک در کوتاه مدت و طولانی مدت کمک می‌کند. این سیستم آبیاری حتی در شرایط سخت و خشکسالی، می‌تواند آب کافی را به گیاهان برساند. با ذخیره سازی در تانک سپتیک و... می توانیم در زمان های خشکسالی از آب ذخیره شده استفاده کنیم.

لوله پلی اتیلن در آبیاری تحت فشار 

آبیاری تحت فشار از جمله سیستم‌های آبیاری است که می‌تواند باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود و حتی سطح زیر کشت را نیز افزایش دهد. لذا با توجه به کمبود آب در کشور، صرفه جویی در مصرف آب، اهمیت زیادی دارد. کاربرد آبیاری تحت فشار در کشاورزی، آبیاری قطره‌ای، آبرسانی و دیگر روش‌های کشاورزی و آبیاری به کار می‌رود.

 

آبیاری تحت فشار در ایران

ایران یکی از کشورهای خشک و کم باران جهان به حساب آمده و متوسط بارندگی آن ۲۵۰ میلی متر است. متوسط بارندگی در استان یزد بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلی متر بوده که سالانه با کاهش سفره آب زیر زمینی و پایان رفتن آن مواجه هستیم. لوله پلی اتیلن می تواند صرفه جویی خوبی ایجاد کند تا بتوانیم از همین آب باقی‌مانده، نهایت استفاده را ببریم.

آبیاری تحت فشار کمک می‌کند که بیشترین صرفه جویی در آب و خاک را داشته باشیم. خاک هم کمتر آب می خورد و مواد معدنی درون آن بیشتر باقی می‌ماند. بعد از مدت زمانی طولانی، این روش آبیاری کمک می‌کند که نیاز خاک به کود کمتر احساس بشود. محصول به دست آمده در چنین خاکی، کیفیت بالاتری را خواهد داشت.

 

ادامه مطلب در: آبیاری تحت فشار با لوله پلی اتیلن

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

.

 





:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: